⇾ ETAPA EDUCACIÓ INFANTIL

DESCRIPCIÓ

Després de passar llista hem repassat tota la feina feta durant el curs fins ara, i avui comencem l'apartat d'educació infantil, concretament el segon cicle. També hem 
repassat el Pla d'Educació Digital de Catalunya que ens indica el següent:

PEDC (Pla d'Educació Digital de Catalunya) impulsat pel departament d'educació per impulsar les competencies clau de la ciutadania, dividida en 3 eixos (competencia alumnat, professorat i centres).

Marc normatiu: no hi ha marc normatiu a infantil que marqui les competencies a assolir. Es vincula a les capacitats del curriculum de segon cicle d'infantil.

Curriculum i orientacions 2n cicle infantil: Els alumnes han nascut en un món digital i tenen experiències diverses amb la tecnologia i partim d'un context de diversitat. Conscients d'aquesta diversitat els hem d'acompanyar amb una actitud responsable. Incorporar els aparells electronics amb el que tenen contacte (càmeres fotos, video, ordinador, etc.)i utilitzar-los com a recursos (millorar interactivitat, expressió, comprensió, creativitat i funcionalitat de l'aprenentatge i desenvolupament de les seves capacitats.)

Avaluació:

Observant: Per veure com desenvolupen el pensament abstracte i adquireixen les habilitats, com utilitzen les eines dins del context d'aprenentatge i com adquireixen vocabulari relacionat amb aquestes eines.

Utilitzar recursos: Propostes contextualitzades i acompanyades, que permetin la comunicació amb altres companys i escoles, introduint al pensament computacional, percebent diferents realitats a trabes de les pantalles o buscar informació.

Espais: Han de ser agradables i s'han d'evitar la decoració freda de les pantalles i tecnologies. Respecte pels materials.

Característiques: Inclusió, accesibilitat, intuïtiu i interactius, que motivin, versatilitat en l'ús, diàleg entre infants i adults, ús social, reptes col·lectius, paper equip educatiu, realitat virtual no immersiva.

Aplicacions i programari: Que ofereixen la possibilitat de desenvolupar diverses habilitats.

Criteris per seleccionar les aplicacions: Segons l'edat, capacitats a desenvolupar, per les activitats, accessibles, feedback, imatges i so qualitat, veu adequada, valors i referents, etc.

Pensament computacional: Llenguatge de programació.


Robòtica educativa: Permet el treball amb el pensament computacional. El Beebot (blue-bot en línia) és un robot que s'ha de programar la direcció que volem aconseguir. Ens ajuda a apropar als infants al llenguatge computacional.

ENLLAÇ

Accés a la presentació

Accés al docs de la Caixa misteriosa Activitat conjunta amb la Clàudia Fernández i l'Alba Tresserra


EVIDÈNCIA

La temàtica transversal és la música

Missatge d'introducció - Caixa misteriosa

REPTES

  • ACTIVITAT 1. Consisteix en desxifrar les notes d’una cançó. Tenim una melodia que hem d’aconseguir tocar, però per poder fer-ho hem de saber quines notes són. Per portar-ho a terme podeu utilitzar una tablet que us donarà la mestra. A més, per tocar la cançó podeu fer ús de la següent app que simula un xilòfon (Xilòfon interactiu)


  • ACTIVITAT 2. El següent repte és trobar una paraula, concretament un INSTRUMENT. (per resoldre-ho hauran de fer recerca online, en uns enllaços que hi hauria escrits a la caixa). Amb aquestes pistes i els recursos que s’ofereixen en linea han d'endevinar de quin instrument es tracta. 


PISTES:


  • Tinc forats per tot el cos

  • Sóc allargada

  • Si em bufes vaig soroll

  • Surto al conte del Flautista d'Hamelín


Solució: La flauta


  • ACTIVITAT 3. Ajudeu als follets del regne a crear una cançó per poder fer la melodia que desactivarà l’encanteri.

(Entrar al següent codi QR i jugar al joc de “The Elf Ban”)


REFLEXIÓ

He après en no posar el focus a l'eina, sinó en el seu ús com a mitjà per aprendre i desenvolupar-se.

S'avalua observant el seu desenvolupament.

Sobretot que les activitats sempre estiguin contextualitzades i amb l'acompanyament de l'adult.

Ens permet fer carussels d'imatges on no haguem de tirar els dibuixos que volem penjar sinó que penjem un QR amb el recull de tots els dibuixos

Utilitzar recursos digitals amb els infants, permet utilitzar aparells, dispositius i aplicacions en propostes contextualitzades amb l’acompanyament de l’adult. l’enregistrament d’imatges o de la pròpia veu i la dels companys ens poden servir per construir un relat conjunt. També podem aprendre mitjançant els inicis de la programació de robots, les oportunitats de percepció de diferents realitats a través de les pantalles o la partir de la cerca d’informació sobre algun projecte, entre d’altres.


Comentaris