⇾ INTEGRACIÓ DE LES TECNOLOGIES DIGITALS EN PROJECTES D'ESCOLA

DESCRIPCIÓ

Em posat en comú les respostes de l'activitat d'Integració de les tecnologies digitals en projectes d’escola. Hem seguit amb el temari tot iniciant un debat sobre si es poden o s'han d'utilitzar els aparells mòbils a l'aula.


ENLLAÇ

Pearltrees permet emmegatzemar recursos digitals i organitzar-los per carpetes. Eina col·laborativa i útil. 

Genial.ly permet organitzar i ordenar les idees de manera interactiva.

Thinglink permet presentar idees de manera clara i participativa

Piccollage permet fer un collage a partir d'imatges pròpies.

Kahoot permet respondre preguntes de manera interactiva

Educaplay permet jugar amb paraules i lletres

Accés al web del projecte Diccionarioafectivo.iearn


EVIDÈNCIA


1. Quines eines digitals s'utilitzen en el marc del projecte d'escola que es presenta i per a què?

Utilitzen Pearltrees i Genia.ly per fomentar l’ordre i la fàcil recerca i comprensió dels materials i continguts.

Permeten mostrar imatges, diapositives, produccions, videos, entre d’altres. Sempre inicien els projectes amb una activitat de presentació mitjançant la plataforma Genia.ly. L’applicació Piccollage els ha permès fer un collage d’imatges prèviament seleccionades.
També s'ha mencionat Thinklink que ens permet presentar idees de manera clara i participativa i educaplay que juga amb mots.

2. Les tecnologies digitals s'integren de forma transversal en el projecte? Tenen un espai de planificació, implementació, seguiment, avaluació?

Sí. S’integren les tecnologíes digitals dins l’aprenentatge del medi natural.

3. Quins dimensions i competències del currículum de l’àmbit digital de l’educació primària hi veieu reflectides?

Es veuen representades la majoria de dimensions, inclouen les següents competències:

DIMENSIÓ

COMPETÈNCIA

1.Dimensió instruments i aplicacions

Competència 1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar

Competència 2. Utilitzar les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia.

Competència 3. Utilitzar programes i aplicacions de creació de dibuix i edició d’imatge fixa, so i imatge en moviment

2.Dimensió tractament de la informació i organització dels entorns de treball i d’aprenentatge

Competència 4. Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals.

Competència 5. Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals

3.Dimensió comunicació interpersonal i col·laboració

Competència 7. Realitzar comunicacions interpersonals virtuals i publicacions digitals

Competència 8. Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu

4. Dimensió hàbits, civisme i identitat digital.

Competència 9. Desenvolupar hàbits d’ús saludable de la tecnologia

• Competència 10. Actuar de forma crítica, prudent i responsable en l’ús de les TIC, considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital



4. Quins aspectes de la competència digital docent que vam treballar els primers dies de l’assignatura hi veieu reflectits?

Competència Digital Docent Instrumental. Tenir coneixement de les eines per poder expressar el que volem.

Respecte la metodològica trobem representades les següents:

DIMENSIÓ

DESCRIPCIÓ

Disseny, planificació i implementació didàctica

Capacitat de selecció, ús i avaluació de tecnologies digitals de suport en la definició i execució del procés d’ensenyament-aprenentatge, dins i fora de l’aula per optimitzar la planificació i organització dinàmica de les experiències, les activitats i els recursos previstos per garantir l’adquisició dels aprenentatges i facilitar la col·laboració i difusió entre la comunitat educativa.

Organització i gestió d’espais i recursos educatius

Capacitat per organitzar i gestionar, de manera responsable i sostenible, les tecnologies digitals de manera que facilitin i/o permetin millorar les condicions de treball, tant a nivell de gestió educativa com a nivell didàctic.

Comunicació i col·laboració

Conjunt de coneixements, habilitats, actituds, estratègies i sensibilització que es requereixen quan s’utilitzen les tecnologies digitals per comunicar-se, col·laborar, crear i compartir continguts i construir coneixement en el marc del disseny, implementació o avaluació d’una acció educativa entre docents i amb els alumnes.

Ètica i civisme digital

Coneixement i assumpció de les implicacions derivades de l’ús de les tecnologies digitals en l’àmbit educatiu pel que fa a les qüestions de legalitat, seguretat i identitat digital. Formació dels alumnes sobre aquestes qüestions per tal que facin un ús ètic i responsable d’aquestes tecnologies

Desenvolupament professional

Pràctica reflexiva del docent sobre la seva activitat professional en relació als reptes educatius que planteja la societat actual. Implicació en entorns educatius virtuals on configura la seva identitat digital professional, aporta i divulga recursos educatius i es forma de manera permanent.



Com explica la Chadia per tal de poder ensenyar primer has de saber i conèixer tu mateix. Els docents han de ser capaços de resumir, planificar, dissenyar, pensar recursos, pensar una activitat col·laborativa, treballar en xarxa i en communitat digital.

REFLEXIÓ
Hem de conèixer les competències que hem de tenir per poder-les adquirir ja que per una banda, serèm avaluades però per l'altra, i amb més rellevància haurem de poder treballar i aplicar-les a les nostres aules.

La integració de les tecnologies digitals en projectes a l'escola pot afavorir el desenvolupament autònom de l'infant i la seva adaptació al futur. Davant d'una societat tant tecnològica és de caudal importància la tecnologia a l'escola.

Comentaris