⇾ INICI - LA COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT
DESCRIPCIÓ
-L’article 53.1 de l’Estatut d’autonomia de Catalunya.
-La Recomanació 2006/962/CE del Parlament Europeu i del Consell, de 18 de desembre de 2006, sobre les com- petències clau per a l’aprenentatge permanent.
-Ferrari (2012)
-L’Agenda Digital per a Europa 2020
-L’Agenda Digital per a Catalunya 2020 (idigital)
-L’Estratègia Smart de Catalunya (smartCat)
-La creació de l’ACTIC.
-Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació (art. 104.2 j).
-La UNESCO.
Per assolir amb èxit la competència digital cal una òptima preparació. Per aquest motiu s’han portat a terme iniciatives per assegurar que els docents disposen d’un nivell adequat de CDD i per garantir, al mateix temps, que estan capacitats per contribuir al desenvolupament de la competència digital de la població escolar.
Dinamarca → Pedagogical Computer DriverLicense (PCDL) 2003.
Austràlia → 2002 A Proposal for the Development of an ICT Competency Framework for Teacher.
Ministeri d’Educació del Quebec (Canadà, 2001) → competència d’integració de les TIC entre les competències que perfilen la professió de mestre en educació infantil, primària i secundària.
Ministeri d’Educació de Xile 2006 → estableix setze estàndards TIC per a la formació inicial docent
Regne Unit (2007) → estàndards específics vinculats a la competència digital dels docents, en exercici o en formació.
França (2011) → ha desplegat el certificat Informatique et Internet, Enseignant (C2i2e) que han d’acreditar tant professors com altres formadors.
Estat espanyol, el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports → ha elaborat una Propuesta de Marco Común de Competencia Digital Docente (2014) alineada amb la proposta generada des del centre d’investigació Joint Research Centre de la Comissió europea que el juny de 2016 va publicar la versió 2.0 dels resultats del projecte DigComp de Marc Europeu de Competència Digital de la Ciutadania.
El Projecte Interdepartamental de CDD de Catalunya, compta amb motivacions pròpies com:
“La legislació en matèria educativa vigent a Catalunya.”
“Les competències bàsiques de l’alumnat en l’àmbit digital.”
“La normativa en matèria de formació inicial de professorat.”
S’entén per CDD la capacitat que els professors tenen de mobilitzar i transferir tots els seus coneixements, estratègies, habilitats i actituds sobre les tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) en situacions reals i concretes de la seva praxi professional.
Aquesta inclou la competència digital instrumental i la metodològica.
Els components de la competència digital metodològica (CDM) són les dimensions, els descriptors de la competència digital metodològica per dimensions, i els indicadors de la competència digital metodològica per nivells.
A les dimensions trobem:
Als descriptors de la competència digital metodològica per dimensions trobem:
A indicadors de la competència digital metodològica per nivells trobem (exemple dimensió 1. Disseny, planificació i implementació didàctica):
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada