⇾ PRÀCTICA CROMA (Tasca 3)

DESCRIPCIÓ

Ens hem llevat amb pijama i hem fet classe d'aquesta manera. Hem seleccionat un fons virtual o croma d'un lloc on ens hagués agradat despertar-nos. 

Jo he triat un fons virtual d'una foto que vaig fer des del cim del Puig Rodó. És un turonet situat a la comarca del Moianès al costat del poble de l'Estany. A l'Estany hi tinc una residència familiar que comparteixo amb l'àvia, els tiets i els cosins. També hi tinc una colla d'amics de tota la vida. 

És tradició de cada any fer acampades, i moltes vegades ens despertem amb aquestes vistes és per això que he triat aquesta imatge perquè em recorda a bons moments de l'estiu.

Hem fet un exercici de classe que consistia en fer un paisatge sonor de casa nostra. A continuació podeu veure el meu mapa, cal destacar que a casa meva hi ha molta calma a les deu del matí i per això se m'ha fet una mica difícil la tasca d'escoltar el quasi silenci.

Per últim, hem recordat alguns dels bancs imatges on podem trobar imatges lliures de drets i editors senzills de fotografies.

Cal recordar:

Sintonía/Jingle: és un efecte sonor curt que consisteix només en un eslògan o una melodia.

ENLLAÇ

Accés a Freesound (Biblioteca de sons lliures de drets)

Accés a Unsplash (Banc d'imatges lliures de drets. Dedicat a la fotografia)

Accés a Pixabay (Banc d'imatges)

Accés a PicsArt (Editor d'imatges senzill)

Accés a descàrrga de Snapseed (Per a mòbil)

Accés a descàrrega de Polish (Per a mòbil. Especialment filtres i text)


EVIDÈNCIA

Captura de pantalla del croma

Mapa sonor del meu espai de treball

REFLEXIÓ

Molt sovint a la televisió veiem la tècnica de "la pantalla verda" com jo la coneixia. Usar un croma, a part d'utilitzar-se com a fons pel zoom a un lloc idealitzat, ens permet desenvolupar activitats il·lusionaries com volar o estar envoltat de dinosaures o taurons.

És una tècnica molt usada en cinematografia i televisió, però aquesta idea també es pot portar al nostre terreny. Podríem contextualitzar una situació o explicació feta a classe. Imaginem-nos, per exemple, que estem explicant com de gran és la lluna i que no hi ha gravetat. Seria xulo poder-se situar en un croma creat pels nens a la classe i que es passegessin per davant de la càmera com si flotessin. Es podrien veure en un vídeo, ells i elles a la lluna.

També és molt pràctic tenir una web d'on poder seleccionar d'entre més de mil imatges lliures, encara més si són tan boniques i ben fetes.

Les diferents plataformes per a l'edició d'imatges ens ajudaran en el cas d'haver d'editar imatges de manera senzilla. D'altra manera si busquem una edició més professional i complexa haurem de buscar una plataforma més sofisticada com  ara és Photoshop.

 

Comentaris