⇾ COMPETÈNCIA DIGITAL DOCENT
DESCRIPCIÓ
Aquesta sessió ha sigut teòrica. Hem parlat de diversos conceptes que esmentaré tot seguit.
ENLLAÇ
Accés a la publicació del DOGC
Accés a informacions sobre l'ACTIC
EVIDÈNCIA
El 25 de novembre de 2014 el Govern de Catalunya va crear el Projecte Interdepartamental de Competència Digital Docent, amb l'objectiu de definir les competències digitals que han de tenir els docents de Catalunya.
Més tard es defineixen i es fa pública la definició al diari digital DOGC*. Així doncs, s'estableixen a nivell regional els coneixements, estratègies, habilitats i actituds que han de tenir els docents.
Cal destacar, que les TIC no s'han d'utilitzar només instrumental (s'avalua mitjançant les ACTIC**) sinó que també com a recurs metodològic.
Amb aquests 5 punts és com s'han definit les competències:
- Disseny, planificació i implementació didàctica: capacitat de selecció, ús i avaluació de tecnologies digitals de suport en la definició i execució del procés d’ensenyament i aprenentatge. L’objectiu és optimitzar la planificació i l’organització de les experiències, les activitats i els recursos previstos per a garantir l’adquisició dels aprenentatges i facilitar la col·laboració i difusió entre la comunitat educativa.
- Organització i gestió d'espais i recursos educatius: capacitat per organitzar les tecnologies digitals, de manera que facilitin i permetin millorar les condicions de treball, tant a nivell de gestió educativa com a nivell didàctic.
- Comunicació i col·laboració: conjunt de coneixements, habilitats, actituds, estratègies i sensibilització que es requereixen quan s'utilitzen les tecnologies digitals per comunicar-se, col·laborar, crear i compartir continguts i construir coneixement en el marc del disseny, implementació o avaluació d’una acció educativa entre docents i amb els estudiants.
- Ètica i civisme digital: coneixement de les implicacions derivades de l’ús de les tecnologies digitals en l’àmbit educatiu pel que fa a les qüestions de legalitat, seguretat i identitat digital. Formació dels alumnes sobre aquestes qüestions per tal que facin un ús ètic i responsable d’aquestes tecnologies.
- Desenvolupament professional: pràctica reflexiva del docent sobre la seva activitat professional amb relació als reptes educatius que planteja la societat actual. Implicació en entorns educatius virtuals, on configura la seva identitat digital professional, aporta i divulga recursos educatius i es forma de manera permanent.
*Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya
REFLEXIÓ
He descobert l'existència de la CDD i l'ACTIC. Em servirà per assolir objectius determinats amb eficàcia i eficiència. A més, és una eina que pot facilitar l'obtenció d'una feina i/o l'accés a eines d’aprenentatge virtual.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada